مقالات

راهنمای جامع طراحی بروشور

راهنمای جامع طراحی بروشور

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید، حتما می دانید که بیشتر صاحبان مشاغل همیشه در پی یافتن راه هایی موثر برای تبلیغ کالاها و خدمات خود می باشند که از این راه بتوانند مشتریان را به طرز موثری جذب کنند.

شیوه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارند که یکی از مقرون به صرفه ترین و در عین حال موثرترین آن ها بروشورها می باشند و ما در این مقاله قصد داریم که شما را با راهنمای جامع طراحی بروشور آشنا کنیم؛ اگر تمایل دارید در این زمینه سطح دانسته های خود را بالا ببرید، حتما به مطالعه محتوای زیر بپردازید.

بروشور چیست؟

درباره این که بروشور چیست باید به شما بگوییم همان طور که دیده اید، بروشور یک صفحه یا کاغذ تا کرده است که مطالبی به صورت طبقه بندی شده در آن درج شده و این ابزار قادر است که اطلاعات جامعی را در اختیار افراد قرار دهد.

بروشورها جزو ابزارهای تبلیغاتی موثر و مقرون به صرفه به شمار می آیند که امروزه استفاده از آن ها رواج زیادی پیدا کرده است؛ اگر خواهان این هستید که بیشتر درباره ابزارهای تبلیغاتی بدانید، بهتر است که مقاله “بروشور چیست؟” را مطالعه نمایید.

همان طور که گفتیم، بروشور یک روش و ابزار تبلیغاتی است که به جهت معرفی کالا و خدمات یک برند مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان را به شکا موثری جذب می نماید؛ اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر نوع بروشوری نمی تواند مخاطب را به سرعت به سمت خود بکشاند و آن را به خرید ترغیب نماید.

 برای آن که با استفاده از بروشور بتوانید افراد را به بهترین شکل جذب کنید و آنان را ترغیب به خرید و استفاده سازید باید در طراحی بروشور اصول و نکاتی را در نظر داشته باشید که برخی از عمده ترین آن ها موارد ذیل را شامل می شوند.

نکات و اصول طراحی بروشور

تقریبا اکثریت افراد از این موضوع آگاه هستند که بروشورها بیشتر برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند؛ به همین علت باید از لحاظ ظاهری بسیار جذاب و گیرا باشند تا بتوانند که خواننده را تشویق به خرید و استفاده کنند.

  1. روکش و جلد زیبا: یکی از نکات مهمی که در طراحی بروشور باید به آن توجه داشته باشید این است که جلد بروشور تان را باید به گونه ای طراحی و انتخاب نمایید که بتواند در نظر مخاطب جذاب به نظر برسد و مخاطبان هم بتوانند درک بهتری از مضمون بروشور داشته باشند.
  2. راهکارهای قانع کننده: همان طور که مشخص است، بروشورها فضای کوچکی برای درج مطالب دارند؛ به همین منظور اولویت بندی اطلاعات به ترتیب اهمیت شان امری مهم تلقی می شود؛ شما باید قسمتی را به درج ویژگی ها و مزایای پیشنهادات خود اختصاص دهید؛ البته قیمت، تاریخ و زمان را نیز باید در نظر داشته باشید.
  3. فراخوان اقدام موثر: اگر شما در طراحی بروشور تمام نکات را رعایت کرده باشید؛ اما از یک کال تو اکشن موثر استفاده نکرده باشید، تمام کارهای شما بی فایده خواهد بود.
  4. اطلاعات دقیق: زمانی ک بروشور خود را طراحی کردید باید اطلاعات دقیق تان را اعم از شماره تلفن، آدرس وب سایت، ایمیل و … را در آن درج کنید تا افراد برای برقراری ارتباط با شما هیچ مشکلی نداشته باشند.

آموزش طراحی بروشور

حالا که دانستید بروشور چیست و چه کاربردی دارد در ادامه شما را با آموزش طراحی بروشور آشنا خواهیم کرد.

  • داده هایی که باید در بروشور به چاپ برسانید را جمع آوری نمایید

قبل از طراحی بروشور باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه اطلاعاتی را در آن درج کنید و همان مطالب را گردآوری نمایید؛ به شما توصیه می کنیم که در این زمینه به علت محدودیت فضا در بروشور مطالب مهم را در نظر بگیرید.

  • تعیین ساختار و طرح بندی بروشور

زمانی که مطالب خود را جمع آوری و آماده کردید نوبت به آن می رسد که یک ساختار کلی برای بروشور در نظر بگیرید که متداول ترین طرح ها برای چاپ بروشور شامل بروشور سه لت، بروشور زیگزاگ، بروشور سه لت دروازه ای و بروشور دو لت هستند.

  • اغاز طراحی بروشور و نگه داشتن سادگی آن

بروشورها بین طیف گسترده ای از افراد توزیع می شوند؛ به همین علت باید همیشه به طراحی بروشور دقت کافی کرد؛ سعی کنید که به سادگی بروشور خود را طراحی کنید و از به کار بردن کلمات عجیب غریب و سخت هم در آن خودداری نمایید.

این سادگی را برای طراحی بصری بروشور تان نیز به کار بگیرید؛ چرا که اگر این ابزار تبلیغاتی بیش از حد شلوغ باشد، مخاطب به درستی نمی تواند از پیغام شما درکی داشته باشد.

  • شناسایی مخاطبان و طراحی بروشور با توجه به نیاز آن ها

زمانی که می خواهید به طراحی بروشور بپردازید باید ببینید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و شما مطابق با این موضوع بروشور را طراحی نمایید.

  • سایز و اندازه های بروشور را استاندارد در نظر بگیرید

قبلا هم در مقاله “ابعاد استاندارد بروشور” این موضوع را بیان کردیم که ابعاد و سایزهای متعددی از بروشورها وجود دارند که شما می توانید با توجه به هدف و محصولات خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

  • استفاده از تصاویر با کیفیت

زمانی یک بروشور برای تبلیغات ایده آل است که عناصر بصری آن جذاب باشند، پس سعی کنید عکس هایی را در بروشور خود به کار ببرید که هم تکمیل کننده مطالب تان باشند هم این که به جذب مخاطب بپردازند.

  • رعایت نکات نگارشی در متن

متن بروشورتان را چند بار بخوانید تا به اشتباهات و نکات نگارشی غلط آن پی ببرید و در صورتی که یک اشتباه یا علائم نگارشی غلط در متن بروشورتان وجود داشته باشد هم جلوه بدی دارد و هم این که افراد به آن توجهی ندارند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالعه این محتوا برایتان سودمند واقع شده باشد؛ در صورتی که می خواهید برای شناساندن محصولات و خدمات خود به افراد از بروشور کمک بگیرید برای آن که تبلیغات تان با استفاده از این ابزار موثر واقع شود کار طراحی بروشور را باید به افراد متخصص در این زمینه بسپارید؛ از این رو ما مجموعه میران باکس را به شما پیشنهاد می کنیم که این مرکز با بهره گیری از افراد ماهر و با تجربه و همچنین دستگاه های به روز می کوشد که کار طراحی و چاپ بروشور را برایتان به بهترین شکل ممکن و با مناسب ترین قیمت انجام دهد.

به جهت ارتباط با مجموعه میران باکس برای سفارش طراحی و چاپ بروشور بهتر است که با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید؛ شایان به ذکر بوده که مرکز چاپ و دیجیتال میران باکس علاوه بر طراحی بروشور در زمینه طراحی جعبه هارد باکس، طراحی فولدر، طراحی کاتالوگ و … نیز فعالیت دارد و شما می توانید با بهره گیری از خدمات این مجموعه موفقیت خود در زمینه تبلیغات را تضمین شده بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *