مقالات

راهنمای جامع طراحی کاتالوگ

راهنمای جامع طراحی کاتالوگ

راهنمای جامع طراحی کاتالوگ موضوعی است که به طور کامل در این مقاله به آن خواهیم پرداخت؛ در اصل طراحی کاتالوگ یکی از شیوه های اثرگذار برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات به مشتریان است و یکی از ویژگی های خوب این ابزار این می باشد که آن ها با توجه به این که دست به دست می چرخند بدون آن که نیاز باشد مشتریان به فروشگاه شما بیایند به طیف وسیعی از افراد دسترسی دارند و می توانند که کار تبلیغات را به بهترین شکل انجام دهند. از این رو می خواهیم در این مقاله درباره ی راهنمای جامع طراحی کاتالوگ صحبت کنیم.

پس اگر تمایل دارید به راهنمای جامع طراحی کاتالوگ پی ببرید و آن را به یک ابزار تبلیغاتی مطلوب تبدیل کرد، به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در این باره اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

کاتالوگ چیست؟

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن catalog_DEEMJR2.jpg است

کاتالوگ نوعی رسانه چاپی و دیجیتالی می باشد که این ابزار دربردارنده اطلاعات مختلفی درباره محصولات و خدمات یک برند است که اطلاعات ریز و درشت مربوط به محصولات را به همراه عکس در اختیار مشتریان قرار می دهد. در ادامه به آموزش طراحی کاتالوگ هم اشاره خواهیم کرد.

با خواندن این مطالب احتمال دارد تصور کنید که طراحی کاتالوگ کاری راحت و آسوده است؛ اما باید به شما بگوییم که این چنین نیست و در طراحی کاتالوگ باید اصول و نکاتی را در نظر بگیرید که برخی از آن ها موارد زیر را شامل می شوند.

  • منظم بودن و طبقه بندی اطلاعات: اگر در کسب و کاری هستید که با مشتریان زیادی سر و کار دارید، می دانید که آن ها از بی نظمی و هرج و مرج خوششان نمی آید، پس ما در طراحی کاتالوگ باید محصولات خود را طبقه بندی کنید تا خواندن کاتالوگ برای افراد آسوده تر باشد.

برای آن که بهتر بتوانید این موضوع را درک کنید مثالی برایتان می زنیم؛ زمانی که شما وارد یک فروشگاه می شوید و قصد خرید شامپو را دارید می بینید که تمام محصولات در قفسه های مختلف گذاشته شده اند و زمانی که شما به قفسه شوینده ها می رسید  می دانید که به هدف خود نزدیک تر شده اید که در مورد کاتالوگ ها نیز این موضوع صدق می کند و افراد از شما انتظار دارند که پیوستگی را در این ابزارها به کار ببرید و اطلاعات موجود در آن را سازماندهی نمایید.

  • شفافیت تعاملات: سعی کنید که تمام ویژگی ها و جزئیات کالاها و خدمات خود را در کاتالوگ درج نکنید؛ چرا که در این صورت مشتری باید وقت بیشتری را برای خواندن مطالب بگذارد که این موضوع برای بیشتر افراد چندان خوشایند نیست و آن ها را خسته می کند، پس تا می توانید اطلاعات را به صورت خلاصه و مفید در کاتالوگ درج نمایید.
  • جذابیت بصری: جذابیت بصری کاتالوگ به قدری مهم است که هم می تواند مخاطب را وادار به انجام کاری کند و هم این که مانع از انجام آن کار توسط مخاطب شود، پس کاتالوگ تان را طوری طراحی نمایید که در نگاه اول جذاب به نظر برسد و بتواند ذهن مشتریان را به سلطه خود در بیاورد.
کاتالوگ چیست

در این قسمت می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه می توانید کاتالوگ را طراحی کنید، با ما همراه باشید.

آموزش طراحی کاتالوگ

  1. جمع آوری مطالبی که در کاتالوگ باید جمع آوری شود: پیش از آن که بخواهید به طراحی کاتالوگ بپردازید باید اطمینان حاصل کنید که تمام مطالب مربوطه را جمع آوری کرده اید؛ سعی کنید که اطلاعات مهم و ضروری را در کاتالوگ به کار ببرید و از زیاده گویی هم پرهیز نمایید.
  2. تعیین ساختار و طرح بندی کاتالوگ: پس از جمع آوری اطلاعات مربوطه، کاری که باید انجام دهید این است که یک ساختار کلی برای طراحی کاتالوگ خود در نظر بگیرید که با این کار می توانید بفهمید که چه چیزی در کدام قسمت کاتالوگ قرار بگیرد جلوه بهتری دارد.
  3. آغاز طراحی کاتالوگ: پس از انجام مراحل فوق طراحی کاتالوگ را شروع کنید و در نظر داشته باشید که سادگی را در راس کار خود قرار دهید؛ چرا که اگر طراحی کاتالوگ شلوغ باشد، هم جلوه نامطلوبی دارد و هم این که بیشتر افراد از طرح های شلوغ فراری هستند.
  4. شناخت افراد و مشخص سازی کاتالوگ با توجه به نیاز آن ها: شما باید در طراحی کاتالوگ مخاطبان خود را بشناسید و ببینید که این کاتالوگ را می خواهید برای چه جنس از افرادی با چه رده سنی طراحی کنید؛ به عبارت ساده تر شما باید کاتالوگ خود را با توجه به نیاز افراد طراحی کنید تا اثرات خوبی برای تبلیغات داشته باشد.
  5. استفاده از ابعاد استاندارد برای کاتالوگ: با توجه به این که کاتالوگ تان قرار است در چه محلی استفاده شود سایز و ابعاد آن را تعیین کنید؛ برای آن که در این باره به اطلاعات کاملی برسید مقاله “ابعاد استاندارد کاتالوگ” را مطالعه نمایید.
  6. انتخاب اندازه مناسب متن کاتالوگ: اندازه متنی که برای استفاده در کاتالوگ انتخاب می کنید باید با کل اندازه کاتالوگ در تناسب باشد؛ اگر اندازه کاتالوگ تان تقریبا بزرگ است، متن های کوچک را در آن استفاده نکنید؛ چرا که هم جلوه بدی پیدا می کنید و هم این که به چشم مخاطبان نمی آید؛ همچنین اگر کاتالوگ شما کوچک است و شما متن های بزرگ در آن بخواهید استفاده کنید، این موضوع نیز صدق می کند و باعث می شود که مخاطبان اصلا توجهی به مطالب نداشته باشند.
آموزش طراحی کاتالوگ

سخن پایانی

کاتالوگ ها یکی از متداول ترین و بهترین ابزارها برای تبلیغات هستند که به وسیله آن ها می توان اطلاعات زیادی را درباره محصولات و خدمات نشر داد و به این طریق برند سازی کرد.

ما در این مقاله سعی کردیم که تمام اطلاعات مربوط به کاتالوگ ها را در اختیارتان قرار دهیم که شما با استناد بر نکات گفته شده می توانید که بهترین کاتالوگ را برای خود طراحی نمایید.

در صورتی که نتوانستید به کار طراحی کاتالوگ بپردازید و در این زمینه نیاز داشتید از افراد حرفه ای با تجربه  کمک بگیرید، می توانید روی کمک مجموعه ما حساب باز کنید.

مجموعه چاپ و دیجیتال میران باکس یکی از نام آشناترین مراکز چاپ و طراحی کاتالوگ در تهران است که در زمبنه گرافیگ و طراحی کاتالوگ به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت دارد و بهترین کاتالوگ ها را با توجه به سلیقه و نیاز افراد طراحی می کند و شما به غیر از طراحی کاتالوگ می توانید که کار طراحی بنر، طراحی جعبه هارد باکس، طراحی فولدر، طراحی بروشور و … را نیز به این مجموعه بسپارید.

به جهت ارتباط با متخصصان طراح میران باکس لازم است که با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه تماس حاصل نمایید یا به وب سایت رسمی میران باکس مراجعه کنید و با کمک منابع انسانی متبحر این مرکز بهترین ها را برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *