مقالات

مهمترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی که باید بدانید

مهمترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی که باید بدانید

تقریبا تمام شما با پوسترها آشنایی دارید و می دانید که هدف از طراحی و تولید این محصولات بازاریابی و تبلیغات می باشد. پوسترها از قدرتمند ترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شوند که اگر خلاقیت و ابتکار در طراحی آن ها خرج شود، می توانند که مخاطبان را به شدت تحت تاثیر قرار دهند و آن ها را به انجام کاری راغب سازند.

طراحی پوستر تبلیغاتی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و بزرگ امکان پذیر می باشد و این ابزار تبلیغاتی قادر است که پیامی را به بهترین شکل به مخاطبان انتقال دهد؛ شاید در روز بارها و بارها با چند پوستر تبلیغاتی مختلف آشنا شوید که هدف تمام آن ها یکی است و تنها ظاهرشان فرق دارد و ضمنا در طراحی آن ها اصولی مشترک به کار گرفته شده که تمام طراحان موظف هستند که از این نکات و اصول پیروی نمایند.

مهمترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی که باید بدانید را ما در این مقاله در اختیارتان می گذاریم، پس جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی پوستر تبلیغاتی و کاربردهای آن

بدون شک تا به حال حداقل یکبار با پوسترها روبرو شده اید و می دانید که آن ها همانند یک صفحه با طراحی های مختلف هستند که متن و عکس با هدف های مختلف در آن ها درج می شود و به جهت منتقل کردن پیامی به افراد در بیشتر مکان های عمومی توزیع می گردند.

در اصل پوستر باید به گونه ای طراحی شود که بتواند به بهترین شکل توجه مخاطبان را به خود جلب کند، سطح آگاهی آن ها را بالا ببرد و در انتها هم آن ها را تشویق به انجام کاری مانند خرید و استفاده نماید.
در اصل پوستری که در طراحی آن تمام استانداردها به کار گرفته شده باشد حس کنجکاوی بیننده را تحریک می کند و او را به خواندن یا استفاده ترغیب می نماید.

بیشتر بخوانید: نحوه طراحی پوستر و مراحل چاپ آن

هدف از طراحی پوستر تبلیغاتی چیست؟

اگر تا به حال توجه کرده باشید، پوسترها طراحی های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها برای یک قشر خاص طراحی شده اند و این احتمال وجود دارد که برای عموم افراد جذاب به نظر نرسند و برخی از این ابزارهای تبلیغاتی هم وجود دارند که برای استفاده تمام افراد طراحی شده اند و می توانند توجهات را به سوی خود جلب کنند.

در کل پوسترها برای این که بتوانند ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند باید از طریق شکل و رنگ شان به بهترین شکل بتوانند که توجه مخاطبان را جلب کنند، متنی که در آن ها استفاده می شود به یاد ماندنی باشد و طراحی، رنگ و فونت آن برای افراد جالب به نظر برسد.

مهمترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی که باید بدانید

مشخصات و ویژگی های یک پوستر تبلیغاتی ممتاز چه هستند؟

با توجه به این که پوسترها بیشتر در مکان های عمومی و در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند باید ویژگی هایی را دارا باشند که چند نمونه از آن ها را در ادامه مطلب برایتان عنوان می کنیم.

  • فرمت و اندازه مناسب: همان طور که می دانید، فرمت های بزرگتر قادر هستند که توجهات زیادی را به سوی خود جلب کنند؛ ولی پوسترهای کوچکتری که زمینه روشن تر و پر رنگ تری از یک پوستر بزرگ دارند هم قادر هستند که حس کنجکاوی افراد را تحریک کنند، پس یکی از ویژگی های خوب پوستر فرمت و اندازه مطلوب می باشد.
  • رنگ زمینه مناسب: یک پوستر خوب پوستری است که در آن از رنگ های شفاف و روشن استفاده شود؛ توجه داشته باشید که اگر می خواهید برای طراحی پوستر تبلیغاتی خود از رنگ های تیره استفاده کنید، باید کنتراست آن را در نظر بگیرید.
  • دارا بودن عنوان اصلی: یکی دیگر از ویژگی های ممتاز یک پوستر تبلیغاتی خوب این است که باید دارای یک عنوان یا شعار اصلی آن هم به صورت برجسته باشد تا مخاطب با خواندن آن پی به مضمون پوستر ببرد.
  • نوع و اندازه فونت مناسب: برای طراحی پوستر تا حد امکان سعی کنید که فونتی که انتخاب می کنید هم به راحتی قابلیت خواندن را داشته باشد و هم این که با شخصیت پوستر سازگار باشد.
  • قابلیت خواندن از راه دور: باید بدانید که ابعاد پوستر و نوع فونتی که برای آن انتخاب می شود با توجه به محل قرارگیری متفاوت خواهد بود؛ مثلا پوسترهایی که قرار است در شهرها و فضاهای باز استفاده شوند باید فرمت بزرگی داشته باشند و از راه دور هم امکان خواندن آن ها وجود داشته باشد.
  • درج اطلاعات: اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات، تاریخ، مکان و … که در پوستر درج می شوند باید در قسمتی قرار بگیرند که آن بخش بیشتر در معرض دید افراد می باشد.
پوستر تبلیغاتی

برای طراحی پوستر تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

زمانی که قصد طراحی پوستری را دارید باید اصول و نکات زیادی را مدنظر قرار دهید که برخی از آن ها موارد زیر را در بر می گیرند.

  • پوستری که طراحی می کنید باید برجسته و جسورانه باشد

برای آن که بتوانید با طراحی پوستر توجه افراد را به کسب و کار خود جلب کنید در نقطه کانونی این ابزار تبلیغاتی باید یک تصویر بزرگ قرار دهید و به این فکر کنید که چه چیزهایی می تواند خدمات شما را به بهترین حالت در معرض دید مخاطبان قرار دهد؛ مثلا اگر صاحب یک کیف فروشی هستید، انتخاب یکی از محصولات شاخص برای تصویر پوستر تان گزینه ای ایده آل خواهد بود.

شما قادر هستید که نیازها را نیز در پوستر خود نشان دهید،؛ مثلا اگر در حرفه ماساژوری مشغول به کار هستید، برای طراحی پوستر تبلیغاتی خود عکسی که نشان دهنده درد و استرس است را برگزینید و توضیح دهید که با کارتان می توانید درد و نیاز افراد را رفع کنید.

از طرفی اگر بخواهید که پوسترتان بتواند جلب توجه کند، یک تیتر بزرگ، پر رنگ و کوتاه را در آن به کار ببرید تا افراد بتوانند آن را به راحتی بخوانند و اگر بتوانید که پوسترتان را به صورت رنگی چاپ کنید ک چه بهتر.

  • سادگی مهم ترین اصل است!

در حقیقت هر چیزی که ساده تر باشد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود؛ شما نمی توانید که تمام اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را با جزئیات در پوستر درج کنید؛ چرا که پوسترها به دلیل این که بیشتر در فضاهای عمومی توزیع می گردند باید بتوانند توجه رهگذران را به خود جلب کنند و از طرفی هم عابران زمان این را ندارند که توقف کنند و به خواندن پوستر مشغول شوند.

پس باید اطلاعات درج شده در پوستر تان ساده، خلاصه و جذاب باشد و به گونه ای ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند که آنان ترغیب شوند در پی یافتن کسب و کار شما باشند و از خدمات و کالاهایتان استفاده کنند.
باز هم متذکر می شویم که متن شما باید ساده و در عین حال جذاب باشد و از شماره تلفن، آدرس ایمیل و وب سایت هم حتما در پوستر استفاده کنید و اضافه کردن متن زیاد باعث می شود که هم ظاهر پوستر بد جلوه کند و هم این که مخاطب از خواندن آن ها خسته شود.


در ضمن به یاد داشته باشید که هر چه اطلاعات کمتری را با فونت بزرگتر در پوستر خود درج کنید می توانید توجه طیف گسترده ای از افراد را جلب نمایید.

  • در نظر داشتن محل قرارگیری پوستر

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در طراحی پوستر باید به آن توجه داشته باشید، محل قرار دادن پوسترها می باشد؛ شما باید مخاطبان هدف خود را با مکان هایی که بیشتر در آنجا حضور دارند را در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال اگر در زمینه تولید کتاب های آموزشی مشغول به کار هستید، محل قرارگیری پوستری که طراحی می کنید باید در نزدیکی مدارس و دانشگاه ها باشد.
چنانچه می خواهید که پوستر خود را در محل کسب و کارهای دیگر قرار دهید باید در ابتدا برای این کار اجازه بگیرید و از صاحبان سایر کسب و کارها کسب تکلیف نمایید.

  • به کارگیری لی اوت و صفحه آرایی مناسب

در حقیقت اگر شما از لی اوت و صفحه آرایی مطلوب و منظم استفاده کنید، با این کار قادر خواهید بودن که شفافیت پوستر خود را بیشتر و خوانایی آن را راحت تر نمایید.

  • به نمایش در آوردن صحیح پوستر

پوسترها از آن دسته از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات هستند که یا به شکل انلاین انتشار داده می شوند و یا این که به صورت چاپی در دسترس افراد و دید آن ها قرار می گیرندغ این پوسترها باید به گونه ای باشند که بتوانند توجه مخاطبان و رهگذران را به بهترین شکل جذب کنند که ایتن کار زمانی میسر خواهد شد که شما از ابتکار و خلاقیت در طراحی و چاپ پوستر خود استفاده کنید.


سخن پایانی

مهمترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی که باید بدانید را ما در مقاله فوق در اختیارتان گذاشتیم که توجه و استناد بر آن ها باعث می شود که بتوانید بهترین پوستر تبلیغاتی را برای کسب و کار خود طراحی کنید و به طیف گسترده ای مخاطبان دست یابید.
توجه کنید کار طراحی پوستر از عهده هر شخصی بر نمی آید و برای آن که خروجی مطلوب داشته باشد باید نحوه طراحی پوستر و چاپ آن را به دست کارشناسان و متخصصان مربوطه سپرد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید با طراحی یک پوستر به تبلیغ خدمات و محصولات خود مشغول شوید و به دنبال یک مرکز معتبر برای انجام این کار هستید، ما به شما مرکز چاپ و دیجیتال میران باکس را معرفی می کنیم که این مجموعه با کادر متخصص و دستگاه های فوق پیشرفته ای که دارد می کوشد که بهترین پوسترها را طراحی و چاپ کند و با نازل ترین قیمت آن ها را در اختیار مشتریان قرار دهد.
برای آن که بتوانید برای سفارش طراحی پوستر تبلیغاتی با مجموعه میران باکس ارتباط برقرار کنید لازم است که با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.

یک نظر در “مهمترین نکات طراحی پوستر تبلیغاتی که باید بدانید

  1. مجید کنگازیان گفت:

    سلام کار طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی رو به صورت سفارشی هم انجام میدید؟ چقدر صرف هزینه نیازه برای این کار؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *