با توجه به این که امروزه بیشتر کسب و کارها تمام کارهای تبلیغاتی و سایر فعالیت های خود را در بستر وب و به صورت مجازی انجام می دهند از تاثیر گذاری صنعت چاپ نباید غافل شویم؛ چرا که ارائه یک کارت ویزیت جذاب و زیبا به کاربران یا فرستادن اسناد مهم با سربرگی که یک لوگو منحصر به فرد روی آن به چاپ رسیده می تواند که ذهن مخاطبان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

همه این موادی که برایتان گفتیم اعم از کارت ویزیت، سربرگ، سر رسید و … زیرشاخه های یک ست اداری هستند که آن ها را می توان به کمک یک کارشناس و طراح گرافیک شخصی سازی کرد؛ در این مقاله راهنمای طراحی و چاپ ست اداری با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

ست اداری چیست؟

طراحی ست اداری به فرایندی گفته می شود که در آن اسناد اداری یک برند مانند سربرگ ها، پاکت نامه ها، سررسیدها، کارت ویزیت و یا حتی لیوان ها با یک طرح و لوگو خاص طراحی می شوند و به تولید می رسند.

زمانی که یک شرکت یا برند از یک ست اداری با طراحی خاص و منحصر به فرد استفاده می کند هم می تواند حوزه فعالیت کاری خود را از رقبا متمایز سازد و هم این که ذهن مخاطبان را می تواند به شدت تحت تاثیر خود در بیاورد.

چیزی که در طراحی ست اداری نقش بسزا و حیاتی دارد، ماهیت و هویت بصری یک برند یا شرکت است؛ هویت بصری برند در بردارنده لوگو، عکس ها، رنگ ها و دستورالعمل های متنی می باشد که این موارد شما را در مسیر طراحی ست اداری راهنمایی می کند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری برسید.

  1. پالت رنگی: پالت رنگی باید با سایر عناصر برند یکپارچه شود که به طور معمول این پالت ها برای برندینگ اولیه کسب و کار شما به وجود می آیند.
  2. متن: در واقع شخصیت برند و کسب و کار شما تعیین کننده فونت متن می باشد؛ به عنوان مثال اگر از فونت های دست نویس استفاده می کنید، این نوع فونت ها بیانگر بازیگوشی می باشند.
  3. تصاویر: در اصل این عکس ها و تصاویر هستند که در مشخص کردن ظاهر و حس برند نقش بسزایی دارند و به آن جان می بخشند.
  4. لوگو: لوگو در هر اندازه و رنگی که باشد باید بتواند با ست اداری سازگار شود؛ اگر تمایل دارید در این باره بیشتر بدانید، مقاله “طراحی لوگو” را مطالعه فرمایید.

نکات طراحی چاپ و ست اداری

برای طراحی ست اداری هیچ چارچوب یا قرارداد خاصی وجود ندارد؛ اما در ادامه مطلب نکات طراحی و چاپ ست اداری که در اختیارتان قرار می دهیم به شما این امکان را می دهند که برای کسب و کار خود یک طرح منصر به فرد به ارمغان بیاورید.

  1. به وجود آوردن یک پوشه دارای منابع الهام بخش: تصور کنید که در ذهن شما یک طرح نقش بسته؛ اما این طرح توسط شخصی دیگر قبلا به اجرا رسیده است؛ به همین منظور اصلا نیازی نیست که آزرده خاطر شوید؛ زیرا شما می توانید با کمی چرخ زدن در اینترنت بهترین طراحی ست اداری را پیدا کنید و از آن ها برای خلق یک طرح الهام بگیرید.
  2. به کارگیری مدل ها و عناصر آماده: شما زمانی که یک طرح یا عناصری را مشاهده می کنید که توانسته اند بر روی ذهن شما تاثیر مثبت بگذارند و شما را به طرف خود بکشانند به جای این که شما آن ها را مجددا طراحی کنید بررسی نمایید و ببینید که آیا می توان آن را ویرایش نمو یا نه.
  3. به وجود آوردن یک رده بندی بصری قبل از طراحی: در اصل رده بندی بصری برای طراحی باعث می شود که عناصر به ترتیب اهمیت شان چیده شوند؛ طراحی ست اداری شما باید به گونه ای باشد که شما آنچه که به ترتیب اهمیت در ذهن دارید تا آخر برای مخاطب قابل روئیت باشد و شما برای این کار می توانید از تیترهای پر رنگ، فونت های قوی، جای گذاری کردن مطالب مهم در بالا و … استفاده نمایید.
  4. در نظر گرفتن یک پالت رنگی برای ست اداری: پالت رنگی که برای ست اداری خود در نظر می گیرید باید دارای سه رنگ اصلی و سه رنگ فرعی متضاد و مکمل با یکدیگر باشند و شما برای ایجاد تنوع و در عین حال حفظ ثبات می بایست که تناژهای گوناگون رنگ های منتخبی را به کار ببرید.
  5. به کارگیری فونت های مناسب با هویت برند: قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که شما در طراحی ست اداری باید فونت هایی را انتخاب کنید که با شخصیت برند شما در تناسب و سازگار باشند؛ مثلا می توانید از فونت هایی که حالت جدی دارند استفاده کنید و در کنار آن ها برای کارت ویزیت خود یک فونت دوستانه به کار ببرید.
  6. قابل شناسایی بودن هویت برند در طراحی ست اداری: هدف از طراحی ست اداری نشان دادن هویت یک برند است و شما برای آن که بتوانید هویت برند خود را قابل تشخیص سازید می بایست که از رنگ های برند، تحت عنوان رنگ های برجسته و پس زمینه استفاده کنید.
  7. استفاده از متریال های با کیفیت: بعد از آن که به یک طرح کامل از ست اداری رسیدید زمان چاپ آن فرا می رسد که یکی از اصلی ترین نکات برای چاپ ست اداری استفاده از کاغذها و متریال های مرغوب و با کیفیت می باشد؛ شایان به ذکر بوده که توجه به کیفیت چاپ نیز امری مهم تلقی می شود و کیفیت چاپ باید در سطح بالایی باشد.

سخن پایانی

راهنمای طراحی و چاپ ست اداری موضوع مورد بررسی این مقاله از میران باکس بود؛ امیدواریم که با مطالعه این محتوا به اطلاعات کاربردی و جامعی رسیده باشید؛ اگر قصد دارید که با طراحی و چاپ ست اداری به برند و کسب و کار خود هویت ببخشید، میران باکس اینجاست تا ایده های شما برای طراحی ست اداری را عملی کند.

این مجموعه به شما این اطمینان را می دهد که با دستگاه های چاپ فوق پیشرفته ست اداری شما را طراحی و با مناسب ترین و کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان به دستتان می رساند.

به جهت دریافت قیمت طراحی ست اداری و سفارش طراحی ست اداری از میران باکس لازم است که با پل های ارتباطی زیر در ارتباط باشید.

همچنین اگر می خواهید که برای تبلیغ کسب و کار خود از جعبه هارد باکس استفاده کنید، از طریق مجموعه میران باکس می توانید که بهترین جعبه هارد باکس را برای خود سفارش دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *