مقالات

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ، اصول طراحی و چاپ سربرگ کدام است؟

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ، اصول طراحی و چاپ سربرگ کدام است؟

همان طور که مطلع هستید، سربرگ ها از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی به شمار می آیند که به وسیله آن ها می توان کار بازاریابی را به بهترین شکل انجام داد و با مخاطبان به نحواحسن ارتباط برقرار کرد؛ همچنین با طراحی یک سربرگ می توان ماهیت و هویت یک برند را به مخاطبان نشان داد.
در این مقاله راهنمای طراحی و چاپ سربرگ قصد داریم به شما بیاموزیم که اصول طراحی و چاپ سربرگ کدام است؟ به جهت دریافت اطلاعات جامع تر راجع به این موضوع تا انتهای این محتوا ما را همراهی نمایید.

معرفی سربرگ

قبل از آن که بخواهیم به اصول طراحی چاپ سربرگ بپردازیم باید به شما بگوییم که سربرگ چیست؟ اگر بخواهیم پاسخی برای این پرسش در نظر بگیریم، باید بگوییم که سربرگ یک نامه اداری متشکل از طرح های گرافیکی و آرم یک شرکت یا برند می باشد که آدرس و راه های ارتباطی آن سازمان در قسمت بالا یا پایین آن درج شده است.
برای طراحی یک سربرگ باید نکات و اصولی در نظر گرفته شود که برخی از آن ها به بیان موارد زیر هستند.

  • طراحی ساده: اولین و مهم ترین اصول طراحی سربرگ این است که شما برای طرح این ابزار بازاریابی سادگی را به کار ببرید؛ چرا که مخاطبان از طرح های شلوغ بیزار هستند و در صورت مواجه شدن با آن ها حس ناخوشایندی پیدا می کنند، پس تا حد امکان از طرح های ساده و در عین حال جذاب استفاده نمایید تا به نتایج مطلوب برسید.
  • به کارگیری نرم افزارهای مناسب: امروزه بیشتر افراد برای طراحی سربرگ از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنند؛ اما برنامه های طراحی دیگری هم وجود دارند که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید. نرم افزارهای ایلاستریتور و ایندیزاین دو نمونه از بهترین برنامه های طراحی هستند که شما برای طراحی سربرگ می توانید هر یک از آن ها را به کار بگیرید.
  • پایبندی بر اصول سلسله مراتب اطلاعات: در اصل مهم ترین هدفی که طراحی یک سربرگ دنبال می کند، منتقل نمودن اطلاعات به مخاطب به ساده ترین و بهترین شکل است و شما باید این داده ها را گردآوری کنید و مطابق با آن ها به طراحی سلسله مراتب سربرگ خود بپردازید که این اطلاعات شامل نام نویسنده سربرگ، آدرس، شماره تماس، نام شرکت و … می باشند که باید به صورت کاملا شفاف در سربرگ درج گردند.
  • گزینش جزئیات مناسب: در اکثر مواقع احتیاجی نیست که اطلاعات را با جزئیات در سربرگ درج کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که چه کسی از این سربرگ استفاده خواهد کرد؛ به عنوان مثال اگر قرار است که خواننده این سربرگ حسابدار یک شرکت باشد، شما باید که شماره مستقیم دفتر حساب دار را در آن قرار دهید.
  • امکان استفاده در رسانه های متعدد: در چند سال گذشته سربرگ ها فقط برای چاپ حرفه ای مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما امروزه به علت این که کاغذها جزو محصولات با ارزش به شمار می آیند بیشتر سربرگ ها در سازمان های مختلف با پرینترهای ساده در قالب ورد به چاپ می رسند. قبل از آن که شما بخواهید به طراحی سربرگ روی آورید باید به این فکر کنید طرح مورد نظر شما به درد چه کاری می خورد و به چه طریق به چاپ خواهد رسید؛ مثلا با توجه به این مسئله که دستگاه های چاپ اداری قادر به چاپ طرح ها تا لبه کاغذ نیستند، طراحی حاشیه پرتی این ابزار تبلیغاتی هیچ سودی برایتان نخواهد داشت و شما در چنین شرایطی باید که حاشیه پرتی را در کمترین حالت قرار دهید و از رنگ های روشن هم تا حد امکان استفاده نکنید.
  • سربرگی که استفاده می کنید باید هویت برندتان را نشان دهد: زمانی که می خواهید برای شرکت و کسب و کار خود یک سربرگ طراحی کنید کار طراحی را باید به گونه ای انجام دهید که هویت برندتان از آن مشهود باشد؛ بیشتر افراد تصور دارند که تنها با جای گذاری یک لوگو در قسمت بالای سربرگ می توانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند؛ اما فقط انجام این کار کافی نیست و شما باید از پالت رنگی مناسب، فونت های مطلوب و تصاویر واضح هم استفاده نمایید.
  • اضافه کردن جلوه های بصری مخصوص به سربرگ: هنگامی که قصد طراحی و چاپ سربرگ را دارید به این فکر کنید که چه جلوه های بصری خاصی را می توانید در آن استفاده کنید که جذابیت و درخشندگی کارتان چند برابر شود؛ یکی از ساده ترین راهکارها برای این که بتوانید به جذابیت بصری سربرگ تان بیفزایید، چاپ رنگ ثابت در پشت سربرگ و چاپ یو وی نقطه ای در بعضی از بخش های آن می باشد.
  • استفاده حداقلی از رنگ ها: همان طور که می دانید به وسیله رنگ های جذاب می توانید ذهن افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهید؛ در اصل این رنگ ها هستند که احساسات خاصی را به اشتراک می گذارند و به سربرگ ها جان می بخشند و هویت یک برند را نمایان می کنند؛ باید توجه داشته باشید که در طراحی سربرگ از رنگ ها حداقل استفاده را بکنید و اثرگذاری مطلوب آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

سخن پایانی

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ، اصول طراحی چاپ سربرگ کدام است؟ مبحثی بود که در محتوای فوق آن را از تمام جهات مورد بررسی قرار دادیم، امیدواریم که مطالب گفته شده برایتان سودمند واقع شود.

با استفاده از نکاتی که در مقاله مذکور برایتان شرح دادیم می توانید که یک سربرگ منحصر به فرد را برای برند خود طراحی کنید و به شکلی بهتری با مخاطبان ارتباط برقرار نمایید؛ در صورتی که برای طراحی سربرگ مهارت کافی ندارید و موانعی بر سر راهتان وجود دارد، می توانید که کار طراحی و چاپ سربرگ را به مرکز چاپ میران باکس بسپارید.
مجموعه میران باکس با تکیه بر اصول طراحی و چاپ سربرگ و استفاده از طراحان حرفه ای می کوشد که منحصر به فرد ترین سربرگ ها را برایتان طراحی کند و کار بازاریابی و تبلیغات را برای شما آسوده تر نماید.

برای آن که بتوانید به جهت سفارش طراحی و چاپ سربرگ با کارشناسان میران باکس ارتباط برقرار نمایید می توانید از پل های ارتباطی درج شده در زیر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *