مقالات

ابعاد استاندارد بروشور

ابعاد استاندارد بروشور

ابعاد استاندارد بروشور موضوعی است که در این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد و اطلاعات زیادی را در این باره در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ اگر می خواهید در این زمینه سطح دانسته های خود را بالا ببرید، حتما به مطالعه محتوای زیر بپردازید.

بروشور چیست؟

قبل از آن که بخواهیم شما را با ابعاد استاندارد بروشور آشنا کنیم در ابتدا می خواهیم به شما بگوییم که اصلا بروشور چیست و چه کاربردی دارد؟ بروشور یک ابزار و شیوه تبلیغاتی می باشد که به جهت معرفی یک برند یا محصولات و خدمات آن به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار تبلیغاتی به طور معمول توسط شخص در بین افراد توزیع می شود و اگر دیده باشید، بیشتر هم در مکان های پر رفت و آمد استفاده می شود؛ در واقع هدف اصلی که در طراحی بروشور دنبال می شود این است که دانش و سطح آگاهی افراد درباره یک موضوع و مبحث خاص بالا رود.

به این نکته توجه داشته باشید که یک بروشور اگر به طور استاندارد طراحی شده باشد، می تواند در کوتاه ترین زمان مخاطبان زیادی را جذب کند و نرخ فروش را بالا ببرد.

آیا می دانید در بروشورها چه اطلاعاتی درج می شود؟ اگر می خواهید از بروشور برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید در آن فهرستی از قیمت محصولات و کالاهای خود را قرار دهید تا مخاطبان در این زمینه اطلاعات کافی به دست آورند و بتوانند که راحت تر تصمیم بگیرند.

همچنین شما می توانید در این سند تبلیغاتی اعلام آمادگی برای تجارت و فعالیت بکنید و به مخاطبان اطلاع دهید که در زمینه کسب و کار خود آمادگی های لازم را برای شروع و خدمت رسانی دارید.

با استفاده از بروشور می توانید به مخاطبان آموزش دهید که نحوه چگونگی استفاده از خدمات و محصولات شما به چه صورت است و همچنین شما قادر خواهید بود که به وسیله این ابزارها از آینده کاری خود اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان بگذارید.

انواع بروشور

بروشورها به انواع مختلفی با ابعاد گوناگون دسته بندی می شوند که موارد زیر را در بر می گیرند.

  1. بروشور یک لت: این نوع بروشورها دارای یک خط تا هستند که هزینه طراحی و تولید آن ها پایین است و وزن سبکی دارند و در ابعاد کوچک به تولید می رسند که می توانند ذهن مخاطب را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.
  2. بروشور دو لت: بروشورهای دو لت یکی از متداول ترین و پر استفاده ترین بروشورها هستند که بیشتر برای ارائه و معرفی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. بروشور سه لت: این مدل از بروشورها دارای سه خط تا هستند که ابعاد و سایز بزرگتری دارند و از فضای زیاد آن ها می توان برای درج اطلاعات و طرح های بسیار استفاده کرد و از هشت صفحه مستطیل شکل برخوردار می باشند.
  4. بروشور چند لت: این نوع بروشورها ظاهری شبیه به یک آکاردئون دارند که شما با به کارگیری آن ها می توانید اطلاعات تبلیغاتی و آموزشی زیادی را در اختیار مخاطب بگذارید.

ابعاد استاندارد بروشور

در خصوص ابعاد استاندارد بروشور باید به شما بگوییم که بیشتر افراد تصور داند بروشور سه لت یک بروشور با ابعاد و سایز استاندارد می باشد؛ اما همان طور که متوجه شدید، بروشورها در اندازه ها و شکل های مختلف به تولید می رسند که شما قبل از طراحی بروشور باید به آن ها توجه داشته باشید که قرار است از آن ها چه استفاده ای بکنید و چه حجم از اطلاعات را در داخل آن بگنجانید.

در اصل به هر میزان که بخواهید اطلاعات بیشتری را در بروشور قرار دهید سایز بروشور تان باید بزرگتر باشد؛ به این نکته هم دقت داشته باشید که ابزارهای تبلیغاتی در کجا قرار است توزیع و نشر داده شوند و نحوه انتشار آن ها چگونه می باشد؛ به عنوان مثال در صورتی که می خواهید این ابزارها را به جاهای دیگر بفرستید و پست کنید باید سایزشان به گونه ای باشد که در پاکت های نامه جا شوند.

به جهت طراحی بروشور چند اندازه استاندارد وجود دارد که آن ها را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد.

نوع بروشورعرض بروشورطول بروشور
بروشور DL1021
بروشور A51521
بروشور A42130
بروشور A33042
بروشور Legal2135

به این نکته دقت کنید که ابعادی  از بروشور را انتخاب نمایید که با توجه به اطلاعاتی که می خواهید در آن بگنجانید باشند؛ طبق آمار به دست آمده، افراد بیشتر طالب خواندن بروشورهایی هستند که شلوغی در آن ها وجود ندارد و از طرح های ساده ای برخوردار می باشند؛ به همین منظور اصلا تلاش نکنید که مطالب و اطلاعات مدنظر خود را در یک فضای محدود به زور درج کنید.

شایان به ذکر بوده در زمان انتخاب سایز بروشور، دوام و ماندگاری آن را هم مدنظر قرار دهید و از متریال های با کیفیت برای تولید آن ها استفاده کنید؛ همچنین در زمان چاپ بروشور تبلیغاتی برای درج عکس ها یا مطالب به سایز بروشور دقت داشته باشید و توجه به تمام این نکات باعث می شود که به هدف خود نزدیک تر شوید و خروجی با کیفیت تری را برای خود رقم بزنید.

سخن پایانی

میران باکس بهترین مرکز چاپ و دیجیتال در تهران با بیش از یک دهه سابقه درخشان در این زمینه است که سطح کیفی بالا، قیمت مقرون به صرفه و خدمات کاربر پسند سه اصل مهم این مجموعه می باشند.

میران باکس با استفاده از بهترین ماشین آلات و منابع انسانی متخصص می کوشد که بهترین بروشورها را با ابعاد استاندارد برای مشتریان طراحی کند و آن ها را در مسیر موفقیت قرار دهد، پس اگر تمایل دارید که از بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که کار طراحی بروشور خود را به متخصصان طراح میران باکس بسپارید و بهترین ها را در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

لازم به ذکر بوده که مرکز چاپ و دیجیتال مِیران باکس در زمینه طراحی جعبه هارد باکس، طراحی بروشور و تراکت، طراحی جعبه، طراحی فولدر و … نیز فعالیت دارد و شما برای سفارش هر کدام از ابزارهای تبلیغاتی فوق می توانید از طریق شماره تلفن های در نظر گرفته شده در همین صفحه با کارشناسان این مرکز ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *