مقالات

ابعاد استاندارد کاتالوگ

ابعاد استاندارد کاتالوگ

آیا شما از ابعاد استاندارد کاتالوگ چیزی می دانید؟ در این یک دهه اخیر به علت این که شیوه های بازاریابی دیجیتال رواج زیادی یافته اند، بیشتر صاحبان کسب و کارها امروزه ترجیح می دهند که برای تبلیغات محصولات و خدمات خود همانند گذشته یک کاتالوگ چاپ کنند؛ به همین منظور به کارگیری کاتالوگ مجددا جانی دوباره گرفته و پیشرفت سطح کیفی چاپ و تاثیرات کاتالوگ بر روی جذب مخاطبان باعث شده که افراد زیادی برای تبلیغات روی به استفاده از این ابزار آورند.

اگر صاحب کسب و کار یا برندی هستید و تمایل دارید که برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از کاتالوگ استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که مقاله زیر را تا انتها مطالعه فرمایید تا درباره ابعاد استاندارد کاتالوگ به اطلاعات جامعی برسید.

راهنمای انتخاب سایز کاتالوگ

همان طور که می دانید، کاتالوگ ها جزو ابزارهای تبلیغاتی پر طرفدار امروزه به شمار می آیند که با یک هدف مشخص که همان تبلیغ کردن است طراحی و تولید می شوند و در واقع این ابزارها تمام تصاویر و اطلاعات مربوط به یک برند را با جزئیات در اختیار افراد قرار می دهند تا آن ها بتوانند که با آگاهی بیشتری به انتخاب بپردازند.

در طراحی این نوع ابزارها و دفترچه های تبلیغاتی توجه به ابعاد استاندارد کاتالوگ و نحوه طراحی آن امری حائز اهمیت تلقی می شود که علاوه بر این موضوع، استاندارد بودن قالب، واقعی بودن عکس های کار، فونت نوشتاری، پاراگراف بندی و … نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

باید بدانید که طراحی و انتخاب ابعاد استاندارد کاتالوگ وابسته به عوامل مختلفی از جمله جنس کاغذ، تعداد نسخه، تعداد صفحات و سلیقه کارفرما می باشد که توجه به آن ها به مخاطبان این امکان را می دهد که تا قبل از سفارش طراحی کاتالوگ جزئیات آن را مشخص سازند.

چنین کارهایی موجب می شود که شما قادر باشید با صرف کمترین انرژی، هزینه و زمان یک کاتالوگ مناسب را برای خود تهیه کنید؛ اگر می خواهید برای تبلیغ کسب و کار خود یک کاتالوگ جذاب داشته باشید، می توانید به صفحه طراحی کاتالوگ میران باکس سری بزنید.

ابعاد استاندارد کاتالوگ

همان طور که دیده اید و می دانید، کاتالوگ ها در ابعاد و سایزهای گوناگون به تولید می رسند که شما باید از تمام آن ها اطلاعات کاملی به دست آورید و باید بدانید که اگر به سایز استاندارد کاتالوگ در زمان طراحی توجه نداشته باشید، احتمال دارد که در زمان چاپ یک کاتالوگ غیر استاندارد تولید شود که از سطح کیفی بالایی برخوردار نیست و استفاده از آن برای تبلیغات می تواند نتیجه منفی داشته باشد.

برای بیشتر شرکت ها و سازمان ها ابعاد استاندارد کاتالوگ A4 تک برگی و A3 دو برگی می باشد؛ به این موضوع توجه کنید از آن جایی که هزینه چاپ کاغذهای A5 از A4 کتر بوده می توان گفت که رایج ترین و پر استفاده ترین کاتالوگ ها با ابعاد A5 طراحی می شوند؛ به غیر از قیمت به صرفه تر، کاتالوگ هایی که با سایز A5 به تولید می رسند حمل و نقل راحت تری دارند.

محاسبه ابعاد استاندارد کاتالوگ طبق بسته بندی

  1. اندازه 8.26 در 11.69: یکی از بهترین سایزها برای طراحی کاتالوگ، ابعاد 8.26 در 11.69 می باشد که این سایز از کاتالوگ از حداکثر فضا برخوردار است و می توان در آن اطلاعات و تصاویر زیادی را برای آشنایی مشتریان با محصولات و خدمات جای داد.
  2. اندازه 8.26 در 5.827: این سایز از کاتالوگ نسبت به ابعاد کاتالوگ قبلی کوچکتر است و برای جای دادن اطلاعات محصولات به طور خلاصه و چکیده گزینه ایده آلی محسوب می شود و از این ابعاد کاتالوگ ها بیشتر برای طراحی کاتالوگ های مدرن استفاده می کنند.
  3. اندازه 8.5 در 8.5: این سایز از کاتالوگ به دلیل به وجود آوردن فضای پرت برای ارائه اطلاعات گزینه مناسبی نیست؛ اما به دلیل ظاهر زیبایی که دارد بیشتر افراد ازر آن برای تبلیغات و ارائه اطلاعات استفاده می کنند.

اگر شما در زمینه کاری ای هستید که نیاز دارید از محصولات تان تصاویر یا اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهید، بهترین کار این است که از کاتالوگ هایی با سایز بزرگتر استفاده نمایید که این سایز کاتالوگ ها در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند و هم وزن سبکی دارند و هم از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار می باشند.

در انتخاب ابعاد استاندارد کاتالوگ باید به نکات زیادی دقت داشته باشید که یکی از اصلی ترین آن ها این است که باید ارزیابی کنید و ببینید که چه مقدار اطلاعاتی را می خواهید در این دفترچه های تبلیغاتی قرار دهید و با توجه به حجم داده ها سایز مناسب را برای طراحی و تولید این ابزارهای تبلیغاتی انتخاب نمایید.

یکی از نکات دیگری که در طراحی کاتالوگ باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تولید این محصول حتما از کاغذهایی که جنس با کیفیت تری دارند استفاده نمایید تا کاتالوگ تان دوام بالایی داشته باشد و در صورت استفاده زیاد آسیب نبیند.

سطح کیفی چاپ کاتالوگ ها باید بسیار بالا باشد و تصاویری که در آن ها به چاپ می رسند نیز باید وضوح بالایی داشته باشند؛ در غیر این صورت این ابزار تبلیغاتی نمی تواند که مخاطب را به درستی جذب کند.

سخن پایانی

زمانی که حرف از ماتالوگ ها در میان است در ذهن افراد یک کتابچه حاوی اطلاعات و تصاویز زیاد از محصولات و کالاهای مختلف شکل می گیرد؛ کاتالوگ ها باعث می شوند که محصولات و کالاها برای مشتریان جذاب تر شوند و آن ها بیشتر به خرید و استفاده ترغیب شوند.

ما در این مقاله تمام تلاش خودمان را کردیم که شما را با ابعاد استاندارد کاتالوگ آشنا کنیم و در این باره هم اطلاعات جامعی را به همراه اصولی مهم در طراحی کاتالوگ در اختیارتان قرار دادیم.

اگر شما خواهان این هستید که برای معرفی محصولات و خدمات خود از کاتالوگ استفاده کنید و خودتان در این زمینه هیچ تجربه ای ندارید، به شما توصیه می کنیم که کار طراحی کاتالوگ خود را به مجموعه میران باکس بسپارید.

مرکز چاپ و دیجیتال میران باکس در تهران یکی از معتبرترین مراکز در زمینه طراحی جعبه هارد باکس، طراحی فولدر، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و تراکت و … است که می کوشد با به کارگیری بهترین متریال ها و طرح های خلاقانه بهترین ها را برای مشتریان به ارمغان آورد.

شما می توانید کار طراحی کاتالوگ تان را با خیالی آسوده به این مجموعه بسپارید و بهترین ها را در کوتاه ترین زمان با صرف کمترین هزینه تحویل بگیرید؛ به جهت ارتباط با این مجموعه برای سفارش طراحی کاتالوگ لازم است که با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید یا به وب سایت رسمی مجموعه میران باکس مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *