مقالات

اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

بنرها از جمله مهم ترین ابزارها و روش های تبلیغاتی هستند که با به کارگیری و طراحی آن ها می توان پیامی را به طیف گسترده ای از مخاطبان انتقال داد؛ امروزه در خیابان ها که پا می گذاریم با طیف وسیعی از بنرها روبرو می شویم که هر کدام از لحاظ ظاهری با یکدیگر فرق دارند؛ اما مضمون و محتوای موجود در آن ها یکی است و هدفشان تبلیغات و جذب مشتری می باشد و هر طراحی هر کدام یک اصول جدا دارد. اما اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

اگر شما هم در کسب و کاری مشغول به فعالیت هستید و تصمیم گرفته اید که به وسیله طراحی یک بنر برند، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید، باید از اصول طراحی بنر آگاه باشید و توجه کنید زمانی یک بنر می تواند تبلیغات را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و شما را به هدف تان نزدیک کند که طراحی بصری جذابی داشته باشد و بتواند که ذهن مخاطبان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

شایان به ذکر بوده که طراحی یک بنر جذاب کار چندان آسانی نیست و هر کسی از عهده انجام آن بر نمی آید و نیاز به نیروی متخصص و رعایت اصول و استانداردهایی دارد؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما بیاموزیم اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

برای طراحی بنر تبلیغاتی اصول و نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها باعث می شود که شما بتوانید بهترین بنر را برای تبلیغات کسب و کار خود به وجود آورید و به کسب و کار خود رونق ببخشید؛ به چند نمونه از این نکات و اصول توجه کافی داشته باشید.

  1. تعیین هدف: قبل از آن که بخواهید یک بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود طراحی کنید باید اهداف خود را مشخص سازید که چرا می خواهید از بنر استفاده کنید؟ و با به کارگیری آن می خواهید که به چه هدف یا اهدافی برسید؟ به طور معمول بیشتر افراد هدفشان از طراحی یک بنر خوب این است که مخاطبان زیادی را جذب کنند، آگاهی از برند خود را بالا ببرند، محصولات و خدمات خود را معرفی نمایند و یا افراد را از پیشنهادات و تخفیفات منحصر به فرد آگاه سازند.
  2. بنری که انتخاب می کنید باید برجسته تر از فضا قرارگیری آن باشد: بعد از آن که هدف تان را از طراحی بنر مشخص کردید باید بیندیشید و ببینید که قصد دارید آن را برای نصب در کجا قرار دهید در فضاهای بسته یا باز؛ به این نکته توجه داشته باشید که بنر را در هر کجایی که می خواهید نصب کنید باید به گونه ای جلوه کند که از محیطی که در آن قرار دارد برجسته تر نشان داده شود تا بتواند توجه افراد زیادی را جلب نماید.

در صورتی که به فضای نصب بنر توجه کافی نداشته باشید این احتمال وجود دارد که بنرتان دیده نشود؛ مثلا شما از رنگ های قرمز و زرد در طراحی بنر تان استفاده کرده اید و بعدا می فهمید که این بنر مثلا در جایی نصب شده که اطراف آن ساختمان هایی با آجرنماهای قرمز وجود دارند که در چنین شرایطی بنر با فضای اطراف خود هماهنگ می شود و نمی تواند که به خوبی نظر و توجه مخاطبان را جلب کند.

  • هوشمندانه انتخاب کردن رنگ ها: اگر شما از یک پالت رنگی منحصر به فرد و مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید، می توانید که هم مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار خود بکشانید و هم این که پیام تان را به درستی به آنان انتقال دهید.
  • استفاده از عکس ها و تصاویر شفاف و با کیفیت: زمانی که شما از عکس ها و تصاویر شفاف و زیبا برای طراحی بنر خود استفاده کنید می توانید که ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید و توجه آن ها را به طرف بنر خود جلب کنید؛ هستند افرادی که بنرهای تبلیغاتی شان را به بهترین شکل طراحی می کنند؛ اما از تصاویر و عکس های بی کیفیت در آن استفاده می نمایند که در چنین شرایطی تمام تلاش آن ها برای تبلیغات و همچنین هزینه هایی که صرف کرده اند به هدر می رود و نمی توانند که تبلیغات خود را با استفاده از این ابزار به بهترین شکل انجام دهند، پس می توان گفت که به کارگیری تصاویر خوب و با کیفیت یکی از اصلی ترین اصول طراحی چاپ بنر به شمار می آید.
  • قابل خواندن بودن متن بنر از فاصله زیاد: اگر تا به حال توجه کرده باشید، به هر میزان که شما از یک بنر دور تر باشید و فاصله تان از آن زیاد تر باشد عکس های موجود بر روی آن را بهتر می توانید مشاهده کنید؛ اما دقت کنید که شاید برای متون بنر با چنین چیزی روبرو نشوید و نتوانید که متن روی بنر را از فاصله دور بخوانید، پس می توان گفت که یکی دیگر از اصول طراحی بنر تبلیغاتی این است که اندازه متن تان را جوری انتخاب کنید که افراد بتوانند آن را از فاصله زیاد هم ببینند و بخوانند.

با خواندن این مطلب شاید برایتان این سوال به وجود آید که چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که متن روی بنر تان از فاصله دور هم قابل دیدن و خواندن می باشد؟

جوابی که ما برای این پرسش در نظر گرفته ایم این است که در ابتدا شما باید از یک فونت ساده برای نوشتن متون روی بنر تان استفاده نمایید، در صورتی که حروف الفبا تان کمی ریز به نظر می آیند آن ها را بولد کنید؛ برای ابعاد فونت نیز این نکته را در نظر داشته باشید که هر حرف به طول 2.5 سانتی متر است که این اندازه از فاصله سه متری قابل روئیت می باشد؛ و شما اگر بخواهید که بنرتان از فاصله مثلا 60 متری قابل خواندن باشد، باید اندازه حروف تان حداقل 15 سانتی متر باشد.

یک بنر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

حالا که با اصول طراحی بنر تبلیغاتی اشنا شدید بد نیست که از ویژگی های یک بنر خوب نیز اطلاع داشته باشید که برخی از مشخصه های ممتاز یک بنر تبلیغاتی مطلوب به بیان موارد زیر هستند.

  1. انعطاف پذیری و دوام بالا: بنرهایی که از جنس و کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند به طور معمول با ماده ای به نام وینیل که دوام بالا و انعطاف پذیری زیادی دارد ساخته می شوند؛ معمولا این جنس بنرها هم برای فضای داخلی و هم برای استفاده در محیط های خارجی مناسب می باشند و از آن ها می توان برای یک مدت طولانی استفاده کرد.
  2. سطح صاف: بنرهایی که از متریال های مرغوب و با کیفیت به تولید می رسند سطح بسیار صافی دارند که با این ویژگی خوب می توان چاپ سابلیمیشن رنگ را به بهترین شکل ممکن انجام داد.
  3. جلد مناسب و با کیفیت: معمولا برای ساخت یک بنر خوب از روکش ها و جلدهای مات برای پوشاندن ان ها استفاده می کنند؛ چرا که این نوع جلدها باعث می شوند که زیبایی و جذابیت بنر محو نشود.
  4. شفافیت رنگ ها: یکی از ویژگی های خوب بنرهای تبلیغاتی این است که این بنرها از رنگ های شفاف و واضحی برخوردار هستند و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند؛ بنرهایی که دارای رنگ شفاف هستند ته رنگ شان آبی متمایل به سفید است در صورتی که بنرهای بی کیفیت ته رنگی زرد و مایل به سفید دارند و شما باید مطمئن شوید که کار چاپ بنر تان به درستی صورت می پذیرد و رنگ های آن شفاف و واضح به نظر می رسند.

سخن پایان

زمانی که می خواهید از بنر برای تبلیغات استفاده کنید باید موارد و نکات زیادی را مدنظر قرار دهید؛ اگر خودتان در این زمینه تجربه کافی ندارید، کار طراحی و چاپ بنر را به افراد متخصص بسپارید تا آن ها بهترین بنرها را برایتان طراحی و چاپ کنند و شما را در مسیر موفقیت قرار دهند.

مجموعه چاپ و دیجیتال میران باکس در تهران یکی از معتبرترین مراکزی است که با سابقه ای طولانی در زمینه طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی جعبه هارد باکس، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و … مشغول به فعالیت می باشد و بهترین کارها را برای افراد به ارمغان می اورد.

به جهت طراحی بنر تبلیغاتی خود می توانید از متخصصان این مجموعه کمک بگیرید که برای ارتباط با آن ها کافیست که از پل های ارتباطی درج شده در همین صفحه استفاده نمایید.

2 نظر در “اصول طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟

  1. زهرا اقایی گفت:

    برای طراحی بنر تبلیغاتی خود می توانید از متخصصان این مجموعه کمک بگیرید. من خیلی راضی بودم

    1. لیندا وثوق گفت:

      درود.
      با تشکر از اشتراک گذاری تجربه خود با همکاری تیم میران باکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *