مقالات

کاتالوگ چیست؟ مزایا داشتن کاتالوگ + کاربرد

کاتالوگ چیست؟ مزایا داشتن کاتالوگ + کاربرد

کاتالوگ چیست؟ مزایای داشتن کاتالوگ و کاربرد کاتالوگ مبحثی بوده که در این مقاله از میران باکس آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد؛ کاتالوگ ها یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی امروزی به شمار می آیند که بیشتر برندها چه بزرگ و چه کوچک از این کتابچه برای معرفی ویژگی ها و مزایای محصولات و خدمات خود استفاده می کنند و می کوشند که از این طریق مخاطبان زیادی را جذب کنند و در آخر هم آن ها را به خرید تشویق سازند.

کاتالوگ ها به یک پل ارتباطی شبیه هستند که مصرف کننده و تولید کننده را به یکدیگر وصل می کنند؛ به همین منظور در طراحی آن ها ابتکار و خلاقیت زیادی باید خرج شود تا مخاطبان تحت تاثیر قرار بگیرند؛ اگر خواهان این هستید که از مزایا و کاربردهای کاتالوگ مطلع شوید، خواندن این محتوا را در اولویت قرار دهید.

کاتالوگ چیست؟

باز هم این موضوع را به شما یادآوری می کنیم که کاتالوگ ها یکی از بهترین شیوه های تبلیغات و بازاریابی به شمار می آیند که به صورت جزئی اطلاعات مربوط به خدمات و کالاهی یک برند را در اختیار مشتریان قرار می دهند و به عنوان یک راهنما برای مشتریان هستند که تصمیم گیری را برای آنان راحت تر می کنند.

فرض کنید قصد دارید که از یک کتابفروشی یک کتاب را به طور اینترنتی خریداری نمایید؛ زمانی که شما به این کتاب می رسید در صفحه اول آن تمام مطالب مربوط به محصول درج شده است و این اطلاعات و صفحه ای که در آن قرار دارید در اصل یک کاتالوگ کالا به شمار می آید.

یکی از پارامترهایی که باعث می شود کاتالوگ اثر بخشی بهتری داشته باشد و در جذب مشتری موفق تر عمل کند، طراحی و چاپ آن می باشد؛ در واقع برای طراحی و چاپ کاتالوگ ها باید نکات و اصول زیادی رعایت شود که شما برای آگاهی از این اصول می توانید مقاله ” طراحی کاتالوگ ” را مطالعه نمایید.

مزایای داشتن کاتالوگ؟

قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که کاتالوگ ها می توانند با مخاطبان به بهترین شکل ارتباط برقرار نمایند و آن را را جذب کنند، پس این ابزارها ارزش زیادی برای کسب و کارها دارند و عمده ترین مزیت های آن ها موارد زیر را شامل می شوند.

  • گردآوری اطلاعات در یک مکان: زمانی که شما اطلاعات مربوط به خدمات و محصولات تان را به طور کامل در یک فضا و مکان قرار می دهید به کاربر این امکان را داده اید که کالاها و خدمات تان را با جزئیات بیشتری بشناسد.
  • به حداقل رسیدن فرایندهای بدون نتیجه: زمانی که شما اطلاعات مربوط به کالا هایتان را در کاتالوگ قرار می دهید روند معاملاتی خود را تسریع تر می کنید.
  • کمک به نمایندگان فروش: در اصل کارشناسان فروش با در دست داشتن یک کاتالوگ حاوی اطلاعات جامع بدون این که نیازی باشد زحمتی بکشند می توانند اطلاعات مربوط به کالاها را در اختیار کاربران قرار دهند و بیشتر تمرکز خود را بر روی فروش بگذارند.
  • بهبود نرخ تبدیل: آمارهای به دست آمده نشان می دهند زمانی که مشتریان تمام اطلاعات را از یک کالا در اختیار داشته باشند تصمیم گیری برای آن ها راحت تر است و بیشتر به خرید و استفاده ترغیب می شوند.
  • برندسازی: اگر شما در طراحی کاتالوگ از طرح ها، رنگ ها، فونت ها و تصاویر خیره کننده استفاده کنید، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

انواع مدل کاتالوگ

حالا که دانستید کاتالوگ چیست و چه مزایایی دارد خوب است که با انواع این ابزارهای تبلیغاتی نیز آشنا شوید تا بتوانید تصمیم درستی اتخاذ نمایید.

  1. کاتالوگ ها بر اساس صنعت: کسب و کارهایی که مشغول به کار در صنعت های گوناگون هستند برای طراحی و چاپ کاتالوگ اهداف مختلفی در سر دارند؛ برای مثال طراحی کاتالوگ یک فروشنده مبل با طراحی کاتالوگ یک فروشنده لوازم آرایشی متفاوت می باشد.
  2. کاتالوگ ها براساس جنس کاغذ: برای چاپ کاتالوگ از کاغذهای گوناگونی استفاده می شود که یکی از رایج ترین و بهترین آن ها کاغذ گلاسه می باشد که دوام و کیفیت بسیار بالایی دارد.
  3. کاتالوگ ها براساس مدل: کاتالوگ ها در طیف وسیعی از مدل ها وجود دارند که شامل کاتالوگ دیجیتالی، کاتالوگ منگنه ای، کاتالوگ سیمی و … می شوند.
  4. کاتالوگ ها براساس تعداد لت: کاتالوگ ها از لحاظ لت به سه دسته دو لت، سه لت و چند لت طبقه بندی می شوند که تعداد لت ها با توجه به عرصه کاری و نوع محصولات تعیین می گردد.

کاربردهای کاتالوگ چیست؟

تقریبا تا کنون باید دانسته باشید که کاتالوگ ها چه کاربردی دارند و ما در ادامه مطلب چند نمونه از مهم ترین کاربردهای این محصولات را برایتان بیان خواهیم کرد.

  1. معرفی محصولات و خدمات: کاتالوگ یکی از بهترین تکنیک های معرفی محصولات و خدمات است که به بهترین شکل کالاها را به همراه متن و تصویر در اختیار افراد می گذارد و نیاز آنان را در این زمینه رفع می کند.
  2. بازاریابی برای محصول: یکی از منحصر به فرد ترین و بهترین کاربردهای کاتالوگ، بازاریابی حضوری آن است؛ به عنوان مثال زمانی که قصد خرید یک خودرو را از نمایندگی های فروش دارید آن ها در ابتدا به شما یک کاتالوگ می دهند که به وسیله آن با ویژگی های خودرو مدنظر آشنا شید و از سیستم فنی آن هم مطالبی را به دست آورید و راحت تر تصمیم بگیرید.

سخن پایانی

امروزه برای تبلیغات و بازاریابی از روش ها و تکنیک های گوناگونی استفاده می شود که یکی از آن ها طراحی کاتالوگ می باشد؛ همان طور که متوجه شدید وظیفه کاتالوگ ها این است که اطلاعاتی را درباره محصولات و خدمات به مشتریان ارائه دهند و باعث شوند که آن ها بهتر تصمیم بگیرند.

اگر می خواهید که با استفاده از چاپ کاتالوگ به اهداف خود برسید و بتوانید که مشتریان زیادی را جذب نمایید و در کسب و کار خود موفق شوید، باید کاتالوگ را به طور خلاقانه و نوآورانه طراحی نمایید و از عکس ها و رنگ های جذاب در آن استفاده کنید تا در چشم افراد جذاب به نظر برسد.

در انتها به شما می گوییم که اگر در زمینه طراحی کاتالوگ مهارت کافی را ندارید، می توانید که کار طراحی و چاپ کاتالوگ را به تیم طراح میران باکس بسپارید تا آن ها با دانش و تجربه بالایی که در این زمینه دارند بهترین کاتالوگ ها را برایتان طراحی کنند و شما را به موفقیت برسانند.

به جهت ارتباط با کارشناسان طراح این مجموعه یا به وب سایت رسمی میران بکس مراجعه نمایید یا این که از شماره تلفن های موجود در همین صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *