مقالات

طراحی جعبه یا بسته‌ بندی چیست؟

طراحی جعبه یا بسته‌ بندی چیست؟

طراحی جعبه یا بسته بندی چیست؟ این موضوعی است که در این مقاله از میران باکس راجع به آن صحبت خواهیم کرد و اطلاعات کاملی را در اختیارتان خواهیم گذاشت؛ اگر تمایل دارید که در این زمینه به اطلاعات مفیدی برسید، حتما خواندن محتوای زیر را در اولویت قرار دهید.

باید بدانید که یکی از اصلی ترین کارهایی که قبل از شروع چاپ جعبه مقوایی باید انجام دهید این است که در بتدا آن را طراحی نمایید؛ چرا که طراحی جعبه به صاحبان کسب و کارها و برندها این اجازه را می دهد که کالاهایشان را از سایر رقبا متمایز سازند و تجربه بهتری را برای افراد و مصرف کنندگان به وجود آورند؛ به غیر از این بسته بندی کالاها باعث می شود که محصولات درون آن ها از هر آسیبی مصون بمانند و در سلامت فیزیکی کامل به دست مشتری برسند.

منظور از طراحی جعبه یا بسته‌ بندی چیست؟

071dd1152119107.Y3JvcCwyNDMwLDE5MDAsMjgyLDE3NA

منظور از طراحی جعبه یا بسته بندی چیست؟ آیا شما به پاسخ این سوال آگاه هستید؟ منظور از طراحی جعبه این است که یک جعبه به شکلی منحصر به فرد برای برند شما به جهت بسته بندی کردن محصولات طراحی شده باشد که این بسته بندی هم باید به لحاظ ظاهری جذاب و کاربر پسند باشد و هم این که از استقامت و استحکام کافی برخوردار باشد و بتواند تجربه خوبی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

شاید این موضوع برای شما هم جالب به نظر برسد که گاهی اوقات برای تولید و طراحی جعبه ها باید یک پروسه طولانی پشت سر گذاشته شود و افراد اطمینان حاصل کنند که جعبه با محصولی که در آن قرار می گیرد سازگار است و هم از جذابیت کافی برخوردار می باشد و هم این که از کالا درون خود در برابر عوامل خارجی محافظت می کند.

یکی از مشخصه های ممتازی که بسته بندی سفارشی دارد این است که بر روی این جعبه ها می توان لوگو و آرم برند را نیز درج کرد و برندسازی را از این طریق به بهترین شکل ممکن انجام داد؛ به این نکته توجه داشته باشید که طراحی جعبه یا بسته بندی را نمی توان دست هر کسی سپرد و انجام این کار نیاز به متخصصان حرفه ای دارد که از دانش و مهارت بالایی در این زمینه برخوردار می باشند و می توانند بهترین جعبه ها را به تولید برسانند.

از مزایای طراحی جعبه چه می دانید؟

طراحی جعبه مزیت های زیادی به همراه دارد که برخی از آن ها موارد زیر را شامل می شوند.

  1. بالا رفتن ارزش برند: در اصل زمانی که بسته بندی شما سفارشی شده باشد همان طور که گفتیم، امکان درج لوگو بر روی آن وجود دارد و شما با این کار می توانید برندسازی را به نحواحسن انجام دهید و ارزش و اعتبار برند و کسب و کار خود را در نظر افراد بالا ببرید؛ در واقعه جعبه هایی که منحصر به فرد هستند در نظر خیلی از مردم جذاب می باشند و بیشتر افراد هم به دلیل این که از طرح های تکراری و خسته کننده بیزار هستند بیشتر به دنبال محصولاتی هستند که طراحی بسته بندی شان جذاب است.
  2. برانگیختن حس رضایت مشتری: به هر میزان که طراحی جعبه تان منحصر به فرد باشد مشتری از دیدن آن سر ذوق می آید و رضاین بیشتری دارد و این نمونه از بسته بندی ها حس خاص و مفرحی را به مصرف کنندگان می دهند.
  3. محافظت کردن از محصول: اگر محصولات و کالاهای تولیدی تان حساس و شکستنکی هستند، بهتر است که برای بسته بندی آن ها جعبه های سفارشی را به کار بگیرید؛ چرا که این جعبه ها هم از لحاظ ظاهری زیبا هستند و هم این که با استقامت و استحکام بالایی که دارند می توانند از محتویات درون خود به بهترین شکل محافظت کنند و آن ها را در سلامت کامل به بازار عرضه یا به دست مصرف کننده بسپارند.

انواع مدل جعبه یا بسته‌ بندی

جعبه ها مطابق با جنس، نوع کاربری و صنعت به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند که برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. جعبه ها براساس جنس: در عناوین قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم که جعبه ها مطابق با متریال هایی که در ساخت شان به کار می رود به دسته های مختلفی نظیر جعبه پلاستیکی، جعبه چوبی، جعبه فلزی، جعبه شیشه ای؛ جعبه کاغذی، جعبه مقوایی و … تقسیم بندی می شوند.
  2. جعبه ها براساس کاربرد: طراحی بسته بندی ها و جعبه ها براساس نوع کاربرد بدین معناست که در همان ابتدای کار بررسی می شود که این جعبه ها برای بسته بندی چه محصولات و کالاهایی قرار است به کار گرفته شوند که مطابق با همین موضوع ظاهر و جنس جعبه ها مشخص می شود؛ به عنوان مثال برای بسته بندی کردن انواع ماسک از جعبه های مقوایی مستظیل شکل استفاده می کنند؛ اما برای بسته بندی شامپوها بیشتر جعبه های پلاستیکی به شکل استوانه را به کار می گیرند.
  3. طراحی جعبه براساس صنعت: شاید با خود فکر کنید که صنعت چه تاثیری در طراحی جعبه یا بسته بندی دارد؟ تقریبا هر صنعتی اعم از صنایع تولید موارد آرایشی، تولید دارو، تولید مواد غذایی، تولید مواد شیمیایی و … برای بسته بندی کردن کالاهای تولیدی خود از جعبه های متفاوت استفاده می کنند که به هر میزان که طراحه بسته بندی ها بهتر و خلاقانه تر باشد فروش محصولات نیز بالا می رود.

حالا که دانستید طراحی جعبه یا بسته بندی چیست باید بدانید که در طراحی بسته بندی یا جعبه باید به پارامترهای ختلفی از جمله بودجه، میزان رقابت، خلاقانه بودن طرح و … توجه داشته باشید و براساس این موارد به طراحی جعبه بپردازید.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، طراحی جعبه یا بسته بندی تاثیر بسزایی در تجربه کاربری دارد و می تواند که مخاطبان زیادی را جذب کند و افزایش فروش را برای صاحبان کسب و کارها به ارمغان آورد، پس اگر برای بسته بندی کردن محصولات خود می خواهید جعبه های منحصر به فرد داشته باشید، در ابتدا باید طبق سلیقه کاربران به طراحی یک جعبه منحصر به فرد بپردازید.

اگر خودتان مهارت کافی در این زمینه را ندارید، مرکز چاپ و دیجیتال میران باکس در زمینه طراحی جعبه یا بسته بندی آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشد و می کوشد که با استفاده از دانش منابع انسانی متخصصی که دارد و پیشرفته ترین دستگاه ها بهترین جعبه های بسته بندی را برایتان طراحی و تولید نماید و مسیر موفقیت را برای شما هموارتر سازد.

اگر تمایل دارید که از جعبه هارد باکس برای بسته بندی کردن محصولات خود استفاده کنید، به جهت دیدن بهترین جعبه هارد باکس مجموعه میران باکس می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شماره تلفن هایی که در همین صفحه مشاهده می کنید از پل های ارتباطی بین شما و کارشناسان میران باکس هستند و شما می توانید برای سفارش طراحی جعبه یا بسته بندی از آن ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *