مقالات

فرق تراکت با بروشور چیست؟

فرق تراکت با بروشور چیست؟

تقریبا اکثریت مردم با بروشور و تراکت آشنا هستند؛ اما بیشتر افراد تصور دارند که بروشور و تراکت یکی است و فرق بین آن ها را نمی دانند؛ ما در این مقاله از میران باکس قصد داریم به شما بیاموزیم که فرق تراکت با بروشور چیست؟

و اطلاعات جالب و مفیدی را درباره این دو ابزار تبلیغاتی در اختیارتان قرار دهیم؛ در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

فرق تراکت با بروشور چیست؟

برخلاف تصور عموم انواع تراکت و بروشور تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که ما در این قسمت از مطلب مهم ترین وجه تمایز های میان بروشور و تراکت را در اختیارتان قرار می دهیم.

  • اولین فرق تراکت با بروشور در کاربرد این دو ابزار می باشد به این صورت که تراکت ها وظیفه دارند که یک پیام تبلیغاتی کوتاه را به افراد برسانند و آن ها را به بهترین شکل جذب نمایند و در ظاهر هم حالت تک صفحه ای یا تک برگ دارند؛ اما بروشورها که در بیشتر جاها هم از آن ها استفاده می شود از یک مقوا با قسمت های تا شده طراحی می شوند که بیشتر جنبه تبلیغاتی و آموزشی دارند و در بالا بردن سطح آگاهی افراد و برندسازی نقش بسزایی ایفا می کنند؛ از این رو شما درصورت تمایل میتوانید به مشاهده طراحی بروشور و تراکت بپردازید.
  • دومین تفاوت میان بروشور و تراکت در ابعاد آن ها می باشد؛ به طور معمول برای طراحی و چاپ تراکت از کاغذهایی با سایز A5 استفاده می کنند در حالی که بروشورها بیشتر با کاغذ A4 به تولید می رسند و از لحاظ سایز کمی بزرگتر از تراکت ها هستند و دربردارنده اطلاعات بیشتری می باشند؛ تراکت ها به علت این که ابعاد کوچکی داند به عنوان فلایر نیز آن ها را می شناسند و به راحت ترین شکل ممکن می توان آن ها را نشر داد.
  • یکی دیگر از وجه تمایزهایی که می توان برای بروشور و تراکت در نظر گرفت این است که نوع محتوای این دو ابزار با یکدیگر فرق دارند؛ در مورد قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم که تراکت از لحاظ ابعادی کوچکتر از بروشور می باشد؛ به همین دلیل تنها می تواند پیامی کوتاه را به منظور بازاریابی و تبلیغات به افراد ارائه دهد؛ اما بروشور به علت این که ابعاد بزرگتری دارد می توان محتوای بیشتری را در آن گنجاند و اطلاعات مربوط به خدمات، محصولات یا کالاهای یک برند را به این طریق در اختیار افراد قرار داد و به هر میزان که اطلاعات شفاف تر و دقیق تر باشد توجه مشتریان به بهترین شکل جلب می شود.
  • از دیگر تفاوت هایی که می توان برای بروشور و تراکت در نظر گرفت، نحوه توزیع این دو ابزار می باشد؛ اگر دیده باشید، تراکت ها به شکل عمومی در بین قشرهای مختلف توزیع می گردند و اثرگذاری و خروجی بسیار مطلوبی دارند در حالی که انواع بروشور تنها به همراه محصولات پخش می شوند و هدف آن ها راهنما و بالا بردن سطح آگاهی مشتریان می باشد؛ به زبان ساده تر، شما اول تراکت را مشاهده می کنید و بعدا درباره خرید تصمیم گیری می کنید در حالی که بروشورها پس از خرید یک کالا در اختیارتان گذاشته می شوند.

حالا که دانستید فرق تراکت با بروشور چیست به نظر شما تراکت بهتر است یا بروشور؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که که هر یک از این دو ابزار تبلیغاتی کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و نمی توان گفت که کدام یک از آن ها بر هم برتری دارند و در صورتی که طراحی بروشور یا طراحی تراکت به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد این دو ابزار تبلیغاتی می توانند که مشتریان را به بهترین شکل ممکن جذب کنند و آن ها را تشویق به خرید سازند.

سخن پایان

فرق تراکت با بروشور چیست؟ این موضوعی بود که در مقاله مذکور راجع به آن صحبت کردیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیارتان گذاشتیم؛ مطابق با اطلاعات گفته شده می توان گفت که بروشورها و تراکت ها دو تکنیک بازاریابی و تبلیغات بسیار مطلوب و اثرگذار هستند که با صرفه کمترین هزینه به واسطه ان ها کار تبلیغات و بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

توجه داشته باشید که در طراحی و تولید تراکت و بروشور باید وسواس زیادی به خرج دهید و از ابتکار و خلاقیت برای طراحی و چاپ آن ها استفاده کنید؛ زیرا به هر میزان که بروشور و تراکت طراحی جذاب تری داشته باشند افراد نیز به سمت آن ها جذب می شوند و در آخر هم تمایل به خرید و استفاده از محصولات و خدمات را دارند.

باز هم متذکر می شویم که بروشورها حاوی اطلاعاتی نظیر محصولات مختلف و نحوه استفاده و مزایای آن ها می باشند و این در حالیست که تراکت ها تنها دربردارنده یک پیغام کوتاه تبلیغاتی هستند که می توانند ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند و هدف این دو ابزار تبلیغاتی برندینگ و تبلیغات برای فروش بیشتر می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر در طراحی بروشور و تراکت حساسیت های لازم را به خرج ندهید و به طراحی آن ها توجه نداشته باشید، نتیجه کارتان عکس خواهد بود و نه تنها نمی توانید که کار تبلیغات و بازاریابی را به بهترین شکل انجام دهید بلکه خسارت های زیادی به شما وارد می شود و فرایند جذب مشتری تان با اختلال مواجه می گردد.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد؛ چنانچه برای تبلیغات کسب و کار و محصولات خود تمایل دارید که از بروشور یا تراکت استفاده کنید و می خواهید به نتایج دلخواه و مربوطه برسید، توصیه ما به شما این است که برای طراحی بروشور و تراکت از متخصصان طراح میران باکس کمک بگیرید.

طراحانی که در مجموعه میران باکس به کار طراحی می پردازند می کوشند که بهترین بروشورها و تراکت ها را مطابق با نیاز و سلیقه تان طراحی و چاپ کنند و بهترین ها را در اختیارتان قرار دهند و مسیر موفقیت را برای شما هموارتر کنند.

برای ارتباط با کارشناسان طراح مجموعه میران باکس لازم است که با شماره تلفن های درج شده در زیر ارتباط برقرار نمایید و در این زمینه مشاوره رایگان نیز بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *